Vakantie tips 5 tips om van je vakantiekilo's af te komen

Bijna iedereen is inmiddels weer terug van vakantie. De kinderen zijn weer naar school en het ‘gewone’ leven is weer van start. Ik hoop dat je hebt genoten van deze prachtige vakantieperiode en help je graag weer in het ritme te komen.

Want, of je nu in Nederland bent gebleven of weg bent geweest, .. het einde van de vakantie betekent vaak toch een ander eetpatroon EN een ander gewicht. Ik geef je daarom een aantal tips om van je vakantie-kilo’s af te komen.

  1. Haal geen extra dingen in huis. Tijdens de vakantie hebben we toch de neiging om meer boodschappen in huis te halen. En wanneer de kinderen ook hele dagen thuis zijn, ook meer tussendoortjes. Mooi weer nodigt altijd uit voor iets extra’s, denk aan chips, nootje, wijntje of andere alcoholische drankjes, koekjes e.d. Natuurlijk allemaal erg lekker en vooral ‘gezellig’ maar zet de rem erop. De vakantie is geweest en je wil die extra kilo’s niet met de kerst in je jurk hebben. Dus… bescherm jezelf, wat je niet in huis hebt, kan je ook niet opeten.

2. Eet regelmatig en kom weer in je ritme. Eet kleinere maaltijden per dag en sla geen eetmomenten over. In de vakantie leef je een ander ritme en dan is het makkelijk om ongemerkt de hele dag te ‘snaaien’ of juist helemaal niet te eten omdat je zo in de ban bent van dat prachtige boek. Maak na de vakantie weer een goede start door regelmaat te creëeren in je eetpatroon. Je gaat je hierdoor veel fitter voelen en voorkomt dat je aan het einde van de dag onbewust je lekkere trek weg snoept.

3. Drink voldoende water. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Ons lichaam heeft water nodig voor zo veel processen. Denk aan je spijsvertering, speeksel, je nieren, je blaas, je lymfe en bloedsomloop en nog veel meer. Daarnaast helpt het om je maag te vullen en afvalstoffen te verwijderen. Ga eens na hoeveel water drink jij? Of drink je liever iets anders? Denk dan aan thee zonder suiker of maak je water bijzonder door er kruiden of specerijen of fruit aan toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan munt – gember of citroen.

4. Kom in beweging. Zitten is het nieuwe roken, dat is niet wat we willen. We zijn niet gemaakt om stil te zitten. Daarom na een heerlijke luiervakantie die je op zeker terecht verdient hebt, is het nu weer tijd om in beweging te komen. Bewegen is goed voor je en je houd je gewicht er beter mee onder controle. Start na de vakantie lekker met je favoriete sport of ga met je vriendin een vast moment in de week wandelen, leen de hond van de buren wanneer je geen vriendin hebt. Maar kom in beweging!

5. Maak een afspraak! Wanneer je wat hulp kan gebruiken of graag een steuntje in je rug wil. Bel me, app me, mail me, maar neem contact met me op en we doen het samen! Samen zoeken we je ritme terug en maken van afslanken een feestje. Ik leer je hoe je op gewicht kan blijven en samen nemen we afscheidt van je vakantiekilo’s. Want ook jij past met kerst in een LITTLE BLACK DRESS. Maak daarom vandaag nog een afspraak – CONTACT

Heel veel succes,

Helga Sierat

 

Sierat Body Management