powerslim-kerst

 

 

Ga jij met de feestdagen een heerlijk diner klaarmaken? Geen probleem, want slank blijven tijdens de feestdagen gaat jou lukken met onze tips. Er zijn genoeg mogelijkheden om lekkere gerechten te maken. En die ook passen binnen het PowerSlim programma.

 

Voorgerecht

  1. Soepje vooraf? Denk dan aan ongebonden soepen, zoals een (ossenstaart)bouillon, courgettesoep met zalmsnippers of broccolisoep met gerookte kip.
  2. Je kunt een mooie salade op tafel zetten. Een groene salade met zalm, paling of rivierkreeftjes is zalig.
  3. Gevulde champignons uit de oven met kruidenkaas light, lente-ui en ham of tonijn vallen ook altijd in de smaak! Bijgerecht
  4. Sausjes zijn vaak erg vet en worden meestal gemaakt op basis van een roux (boter, bloem en vocht). Bloem bevat veel koolhydraten en is dus niet geschikt voor in fase 1. Maak daarom zelf een sausje op basis van magere kwark of kookroom light met verse kruiden.
  5. Serveer bij het hoofdgerecht verschillende groenten. Kook ze kort, stoom ze of gaar ze in de oven. De frisse kleuren van groenten staan prachtig bij het vlees of vis en nodigen uit om een ruime portie te nemen.
  6. Maak een kleurrijke salade met groenten en rauwkost. Enkele voorbeelden zijn: babyleafsla, stukjes komkommer, stukjes tomaat, rode ui ringen en stukjes paprika. Vanaf fase 2B ook heerlijk met wat geroosterde pijnboompitjes erover.

Hoofdgerecht

  1. Kies bij het hoofdgerecht voor mager vlees zoals rosbief, kalkoen of kip(rollade). Kijk op de fasekaart voor meer geschikte vleessoorten.
  2. Alle soorten vis zijn geschikt. Je kunt een hele vis uit de oven serveren of mooie filets bakken.

Nagerecht

  1. Serveer als dessert een verse muntthee met een etagère van PowerSlim koekjes, wafeltjes, chocoladeparels en repen in stukjes.
  2. Om zelf ook te kunnen genieten van een feestelijk glaasje bubbels, kun je Spa Rood mengen met één theelepel waterflavouring.

 

Uit eten of brunchen in een restaurant

  1. Pak bij het buffet een salade, eiergerechten, magere vleeswaren en bruine broodjes. Kies voor thee of koffie en laat jus d’orange of andere vruchtensappen staan. Deze zijn meestal extra gezoet en bevatten dus veel koolhydraten. Eet je samen met familie/vrienden?
  2. Spreek dan af dat iedereen een gerecht meeneemt, zodat je mee kan bepalen wat erop tafel komt te staan en zelf een verantwoorde keuze kan maken.

BEWEGEN

Genoten van een heerlijk kerstontbijt of brunch? Kom in beweging en ga bijvoorbeeld een lekker stuk wandelen in de bossen.

 

Is je goede voornemen afvallen en blijvend gewichtverliezen? Maak dan vandaag nog een afspraak met ons en start in het nieuwe jaar!

 

IK MAAK GRAAG EEN AFSPRAAK

Fijne feestdagen