Hoe staat het met jouw goede voornemens?

 

Hoe staat het met jouw goede voornemens?

In januari vertrekken heel veel mensen uit de startblokken met als doel: Slanker – Fitter en Gezonder. Maar bereiken deze mensen ook hun doel? Komen ze over de eindstreep of vallen ze uit …in plaats van af?

Hoe kan jij er voor zorgen dat jij bij die groep mensen hoort die wel de finish bereikt? Hieronder vind je  7 TIPS die je kunnen helpen met het bereiken van je doel:

  1. Het begint altijd met een gedachte en idee die zich vormt in je hoofd. Onthoud deze gedachte.
  2. Bepaal je doel en zet deze als stip op de horizon. Wat wil je bereiken? Focus je daarop.
  3. Wat is je MOTIVATIE? Waarom wil je afvallen, slanker worden of fitter? Wat is jouw reden om van start te gaan? En, waarom is dat juist NU zo belangrijk?
  4. Wanneer wil je je doel bereikt hebben?
  5. Maak een overzichtelijke (korte termijn) planning als houvast. Dit geeft overzicht en helpt je met focus.
  6. Maak je doel meetbaar. Wanneer heb je je doel bereikt?
  7. Wees trots op iedere tussenstap en succes wat je tussentijd hebt gehaald

BIJVOORBEELD:

  1. Ik zou wel slanker willen zijn en in gewicht afvallen
  2. In totaal wil ik 10kg afvallen
  3. Zodat ik geen last meer heb van mijn knieën / armen / benauwdheid / cholesterol ect …
  4. Ik wil over 4 maanden 10kg lichter wegen
  5. 10kg in 4 maanden is 2.5kg per maand
  6. In de eerste maand 2.5kg afvallen
  7. Als ik 2.5kg ben afgevallen na de eerste maand dan tracteer ik mijzelf op een mooi boek / tijdschrift / ect

Er komen zeker moeilijke en lastige momenten op je pad. Maar stel jezelf telkens weer de vraag of jouw leven er al uitziet zoals je in gedachte had (zie stap 1)? En of de keuze die je wilt maken, je gaat helpen om je dat doel te bereiken? Cijfer jezelf niet weg en zorg goed voor jezelf, want je bent het waard!

Vind je het lastig om alleen te doen? Kies dan voor goede begeleiding van een ervaren coach.

Succes op deze reis, Helga Sierat
Afslank- en Leefstijl coach

 

 

Kom beter in je vel met “Hel(ga)”